با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ اختراعاتی که شیوه زندگی ما را تغییر داده اند
زیارت عاشورا

1) برق

شاید مهم ترین چیزی که در زندگی ما اختراع شده برق است. بدون آن نه می توان تلویزیون داشت، نه مایکروویو، نه کامپیوتر، نه کولر، و متاسفانه نه مقاله ای در پژوهشکده که شما عزیزان بتوانید آن را بخوانید!

برق

برق

2) لامپ

اگر شما اسیر تاریکی نیستید این را باید مدیون توماس ادیسون باشید که با اختراع لامپ و برق آسایش را به خانه هر انسانی آورده است. البته باید گفت جوزف سوآن هم کاری شبیه به او در بریتانیا کرد و ایده مشترک و همکاری این دو در ساخت یک شرکت بود که باعث اختراع لامپ برق شد.

لامپ

لامپ

3) کامپیوتر

کامپیوترها زندگی ما را به شیوه های مختلفی تغییر داده اند.از فرود بر روی ماه گرفته تا مشاهده یک وب سایت! اگر کامپیوترها نبودند این اتفاقات هرگز میسر نمیشد. در واقع خیلی سخت است که بتوان گفت زندگی بشر بدون وجود کامپیوتر تغییر و پیشرفت می کرد. امروزه محاسبه معادلات و محاسبه های سخت ریاضی توسط آن با سرعت فراوان انجام می شود و برنامه نویس های فراوانی هستند که با استفاده از کامپیوتر کارهای بشر را پیش می برند.

کامپیوتر

کامپیوتر

4) اینترنت

سازمان دفاعی آمریکا اولین بار در دهه ۶۰ از سرویس به اسم APRANET استفاده کرد. در سال ۱۹۸۹ تیم برنر لی شبکه گسترده جهانی ( World Wide Web) را پایه گذاری کرد. امروزه بیش از ۱٫۷ میلیارد مفر در دنیا یا به عبارتی ۲۵ درصد مردم دنیا از اینترنت استفاده می کنند. اثرات چنین اختراع بی نظیر و قدرتمندی را نمی توان نادیده گرفت.

اینترنت

اینترنت

5) ایمیل

شیوع گسترده ایمیل در جهان نحوه ارتباط را در دنیا تغییر داده است. قبل از ایمیل، یک شرکت تجاری در آمریکا برای ارسال اسناد مهم به منطقه ای دور باید اسناد را چاپ می کرد، به خوبی بسته بندی می کرد و آن را به یک سرویس پست تحویل می داد و چندین روز برای رسیدن آن به مقصد صبر می کرد. ولی بعد از بوجود آمدن سرویس های ایمیل تمامی این کارها و ارتباطات بین المللی بین شرکت های مختلف و دانشجویان امکان پذیر گردید و امروزه شاهد این هستیم که ارتباطات رسمی نیز در کسری از ثانیه به همین طریق انجام می شود.

ایمیل

ایمیل

6) موتور بخار

اختراع موتور بخار یک انقلاب صنعتی به شمار می رود. شاید در تاریخ بشریت یکی از بزرگترین تغییراتی که در یک بازه زمانی کوتاه صورت گرفت همین اختراع موتور بخار بود. درست است که امروزه در دنیای مدرن جای این موتورها را موتورهای دیگری  گرفته است ولی هنوز آنها از اهمیت بسیاری در زندگی ما برخوردارند. بیشتر کارخانه های برق امروزه در جهان هنوز با استفاده از توربین های بخار برق تولید می کنند، این بخار می خواهد توسط زغال سنگ و گاز طبیعی بوجود آید یا توسط رآکتور هسته ای! فرقی نمی کند باز هم نقش موتور بخار غیرقابل انکار است.

موتور بخار

موتور بخار

7) خودرو

آیا می دانید که نزدیک به ۶۰۰ میلیون خودروی سواری در جهان وجود دارد؟! باید گفت یعنی به ازای هر ۱۱ نفر یک خودرو وجود دارد! همه ما از اهمیت آن ها خبر داریم و می دانیم خیلی از جنبه های زندگی ما به آن ها وابسته است. برای پی بردن به نقش خودرو در زندگی ما کافی است برای یک لحظه جهان را  بدون حضور خودروها تصور کنید.

خودرو

خودرو

8) هواپیما

چطور می توان ۷ هزار کیلومتر را در عرض ۸ ساعت طی کرد؟ معلوم است با پرواز کردن! باید این را مدیون برادران رایت بود که با اختراع خود در سال ۱۹۰۲ آینده بشریت را تغییر دادند.

هواپیما

هواپیما

9) تلفن همراه

امروزه بیش از ۵ میلیارد تلفن همراه در جهان وجود دارد و این عدد در چین و هند رو به افزایش است. تکنولوژی موبایل نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر داده است و اجازه داده ما برای هم پیام بفرستیم و با یکدیگر تماس برقرار کنیم و یا حتی از هر مکانی که هستیم به امور روزمره خود بپردازیم.

تلفن همراه

تلفن همراه

۱۰) تلویزیون

تلویزیون به جزء جداناشدنی هر خانه، اداره وموسسه تبدیل شده است و امروزه منبع اصلی تبلیغات، سرگرمی و اخبار به شمار می رود. از دهه ۷۰ میلادی به بعد ظهور امکاناتی نظیر نوارهای ویدیویی، سی دی ها، دی وی دی ها و امروزه دیسک های بلوری کاربرد تلویزیون را بیشتر کرده است. در سال های اخیر حتی وب سایت هایی نظیر iPlayer یا Hulu نیز در خود یک شبکه تلویزیونی دارند و برنامه های آن را بصورت آنلاین برای بازدیدکنندگان خود پخش می کنند.

تلویزیون

تلویزیون

11) ربات ها

گرچه در کشور ما استفاده از ربات ها در زندکی عموم مردم  روزمره نیست ولی آن ها در جنبه های مختلف زندگی به بشریت کمک میکنند. از آن ها در تولید، بسته بندی مواد غذایی، تولید انبوه بردهای مدار بسته، واحد های دفاعی ارتش استفاده می شود و بعضی از ربات های که شبیه انسان ساخته شده اند نظیر ربات ASIMO برای کمک شخصی به کارهای روزمره انسان کاربرد دارند.

ربات ASIMO

ربات ASIMO

12) کنسول های بازی

باید گفت کنسول های بازی زندگی بسیاری از افراد را در خانه های آن ها تغییر داده است.چه شما با استفاده از بازی های کنسول نینتندو ورزش می کنید و چه یک بازی اول شخص اکشن بازی می کنید، خواه ناخواه گرافیک واقعی و زنده این کنسول ها شما را تحت تاثیر قرار می دهد. دنیای بازی های کامپیوتری با فضاسازی زنده ای که فراهم میکنند،هر فردی در هر سنی را به خود مشغول می سازند.

کنسول های بازی

کنسول های بازی

13) دوربین دیجیتال

استیون ساسون کداک مهندسی بود که اولین دوربین دیجیتال را ساخت و با استفاده از یک سنسور تصویری در سال ۱۹۷۵ از آن استفاده کرد. اولین دوربین دیجیتال یک دوربین ۰٫۰۱ مگاپیکسلی بود ولی امروزه دوربین های دیجیتالی تا ۱۶۰ مگاپیکسل را پشتیبانی می کنند. هر گوشی همراه هوشمندی نیز دارای دوربین دیجیتال مخصوص به خودش است که در پشت آن قرار گرفته است و کیفیت آن از VGA تا ۲۰ مگاپیکسل متغیر است.

دوربین دیجیتالی

دوربین دیجیتالی

14) تلفن

الکساندر گراهام بل اولین تلفنی که کار می کرد را در دهه ۱۸۷۰ اختراع کرد. امروزه بیش از ۱٫۳ بیلیون خط تلفن در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد. شبکه مدرن تلفن های امروزی که از شبکه جهانی خطوط تلفن، کابل های فیبری، شبکه های سلولی، ماهواره های ارتباطی و کابل های تلفن زیردریا تشکیل شده است و در مراکز مختلف به هم متصل هستند، اجازه می دهند هر تلفنی با تلفن دیگری در هر گوشه جهان ارتباط برقرار کند.

تلفن

تلفن

15) تفنگ

نیازی نیست که کارکرد و عملکرد آن توضیح داده شود همه با آن آشنا هستیم. اولین تفنگ در قرن ۱۳ قمری شلیک شد و نسخه های مدرن آن از گلوله های فلزی استفاده می کردند که این نوع تفنگ ها در سال ۱۸۵۷ مرسوم شدند.

تفنگ

تفنگ

16) یخچال

یکی از تاثیرگذارترین اختراعات بشریخچال بوده است. قبل از ساخت آن سردخانه ها یا انباری ها بودند که وظیفه آن را انجام می دادند. اولین یخچال در سال ۱۹۲۷ به تولید انبوه رسید.

یخچال

یخچال

17) دستگاه خودپرداز

اگر به فروشگاهی برای خرید بروید و پول شما تمام شده باشد چکار می کنید؟ نگران نباشید دستگاه های خودپرداز می توانند به شما کمک کنند! این دستگاه ها که توسط جان شپارد بارون اختراع شده اند، اولین بار در سال ۱۹۶۷ در بانک بارکلی شهر آنفیلد کشور بریتانیا رونمایی شدند و امروزه همه از آن استفاده می کنند.

دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز

18) رادیو

یک مخترع روسی، ایتالیایی- ایرلندی به اسم گوگلیمو مارکونی پیرو تکنولوژی ارسال و دریافت اولین موج های دریافتی رادیویی،آینده ای درخشان در این پدیده دید. او با تلاش فراوان توانست اولین پیام های رادیویی را در سال ۱۹۰۱ ارسال کند. از آن زمان به بعد رادیو تبدیل به وسیله جداناشدنی از زندگی روزمره ما شد، از گوش کردن به اخبار گرفته تا مسابقات ورزشی. حتی اختراع تلویزیون چنین تاثیری بر روی زندگی ما نداشته است.

رادیو

رادیو

19) ماشین چاپ

در سال ۱۴۵۴ قفل ساز آلمانی،جانز گوتنبرگ اولین فردی بود که یک وسیله فشاری تولید کرد تا با استفاده از جوهر بر روی کاغذ،چیزی چاپ کند. در دهه ۵۰ میلادی با ظهور کامپیوترها صنعت چاپ هم کمی تغییر کرد ولی تمامی این تغییرات مدیون تلاش گوتنبرگ و آن دستگاه چاپ فشاری بودند که امروزه از آن با نام پرینتر یاد می کنیم.

ماشین چاپ

ماشین چاپ

20) بارکد

این خطوط یکنواخت و خسته کننده سیاه و سفید را نورمن وودلند ابداع کرد ولی امروزه آن ها را می توان بر روی بسته هر کالایی در هر فروشگاه پیدا کرد. در نگاه اول درک تاثیر آن ها بر روی جهان اطراف ما ممکن است سخت باشد، ولی به هرحال نحوه خرید ما را تغییر داده اند.

بارکد

بارکد

21) ماشین حساب

دستورالعمل خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد و امروزه هر فردی که به مدرسه می رود،یکی از آن ها را دارد. اولین ماشین حساب الکترونیکی در دهه ۶۰ میلادی ساخته شد و اندازه جیبی آن در دهه ۷۰ به بازار آمد. از دانشجویان تا محققان گرفته تا دانشمندان و افراد عادی امروزه از ماشین حساب استفاده می کنند و دیگر نمی توان گوشی همراهی پیدا کرد که نرم افزار ماشین حساب نداشته باشد.

ماشین حساب

ماشین حساب

22) مایکروویو

اولین نمونه آن در سال ۱۹۴۷ ساخته شد و امروزه برای پختن غذا و گرم کردن سریع غذاها از آن استفاده می شود و حتی برای آب کردن کره و شکلات هم دیده شده است مردم آن را بکار میگیرد. هر آشپزخانه مدرنی امروزه حداقل یک عدد مایکروویو دارد!

مایکروویو

مایکروویو

23) کارت های اعتباری

استفاده از کارت های اعتباری برای اولین بار به دهه ۲۰ بر میگردد که برای فروش سوخت به صاحبان ماشین،استفاده می شد ولی امروزه از آن ها همه جا استفاده می شود و حتی خرید های آنلاین با آن ها صورت می گیرد. با استفاده از این کارت ها دیگر لازم نیست مشتری قبل از معامله دایم پول های خود را بشمارد که کم و زیاد پرداخت نکند.

کارت های اعتباری

کارت های اعتباری

24) چی پی اس

توسعه چی پی اس یا سیستم موقعیت یابی جهانی در سال ۱۹۷۸ شروع شد و دلیل ابداع آن موقعیت یابی دقیق با کمک ۳۲ ماهواره بود. تا اینکه برای کاوشگران و خلبانان و حتی مردم عادی هم استفاده از این اختراع امری واجب شود و امروزه می بینیم بر روی ماشین ها و یا نرم افزارهای گوشی های هوشمند جی پی اس فعال شده است.

چی پی اس

چی پی اس

۲۵) آیپاد

آیا شما متعلق به آن نسلی هستید که از واکمن برای گوش کردن به آهنگ های دلخواهشان استفاده می کردند؟! دستگاهی که نهایت با آن می توانستید به ۱۲ تا ۱۵ آهنگ گوش کنید. ولی شرکت اپل با اختراع آیپاد باعث شد که شما بتوانید با استفاده از توانایی ذخیره سازی فوق العاده آن،بیش از ۳۰ هزار آهنگ دلخواه خود را در کنار هم داشته باشید. پس جای تعجب ندارد که بگوییم تا بحال بیش از ۱۱۰ میلیون آیپاد فروخته شده است.

آیپاد

آیپاد


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:, | 9:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |